Általános Szerződési Feltételek

Hatályos 2025. augusztus 01. napjától

A jelen ÁSZF a FULLHAUZ GROUP Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: szolgáltató) által, a www.hauz.hu weboldalon nyújtott szolgáltatásra (továbbiakban: szolgáltatás) vonatkozó általános szerződési feltételeket állapítja meg.

  1. A szolgáltató adatai
    1. A szolgáltatást a FULLHAUZ GROUP Korlátolt Felelősségű Társaság nyújtja a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerinti fogyasztónak és 8:1. § (1) bekezdés 4. pontja szerint vállalkozásnak minősülő személyek (továbbiakban: megrendelő) részére.

A szolgáltatás igénybevétele esetén a felek között megbízási szerződés jön létre, amely keretében a szolgáltató a www.hauz.hu weboldal keretében ingatlanközvetítők, valamint ingatlanértékesítéshez, bérbeadáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások részére biztosít olyan hirdetési felületet, amelyen keresztül a szolgáltatást igénybevevő vállalkozók a portfóliójukban lévő ingatlanokat potenciális vevők részére hirdetni tudják, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó vállalkozók szolgáltatásaikat potenciális ügyfelek részére hirdetni tudják. A szolgáltatás lehetőséget nyújt arra is, hogy az azt igénybevevő vállalkozók egymással üzleti együttműködést alakítsanak ki. A szolgáltatást magánszemély fogyasztók is jogosultak igénybe venni ingatlanjaik eladásra, bérbeadásra történő hirdetése, továbbá az ingatlanértékesítéssel, bérbeadással összefüggő szolgáltatásokat nyújtó szakemberek felkutatása érdekében.

A szolgáltatást igénybevevő fogyasztók és vállalkozók a szolgáltatás igénybevételéért a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon díjat kötelesek fizetni (kivételt képez ez alól a szolgáltató által biztosított, a megrendelő által opcionálisan választható ingyenes próbaidőszak).

A szolgáltató főbb adatai:

      1. székhely: 2724 Újlengyel, Petőfi Sándor utca 41.
      2. cégjegyzékszám: 13-09-241277
      3. adószám: 32379143-2-13
      4. nyilvántartó bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
      5. e-mail: hauz@hauz.hu
      6. telefon: +36306017802
  1. A szolgáltatás igénybevétele
    1. A megrendelő a szolgáltatást a www.hauz.hu weboldalon (továbbiakban: weboldal) keresztül tudja igénybe venni, oly módon, hogy a weboldalon kialakított, vállalkozás típusok és fogyasztók szerint differenciált regisztrációs felületen felhasználói fiókot hoz létre, majd a regisztrációt követően kiválasztja az által igénybe venni kívánt szolgáltatási csomagot. A regisztrációval nem rendelkező megrendelő kizárólag a weboldalon közzétett ingatlan- és szakemberhirdetéseket jogosult megtekinteni, továbbá a hirdetést közzétevő személyekkel a weboldalon elhelyezett űrlapon keresztül jogosult a kapcsolatot felvenni.
    2. A megrendelő a regisztráció során az alábbi adatokat köteles megadni:
      1. név
      2. cégnév, iroda név (amennyiben a vállalkozó megrendelő ilyen formában folytatja tevékenységét)
      3. e-mail cím
      4. telefonszám
      5. adószám (vállalkozó megrendelők esetében, ideértve az egyéni vállalkozói formában működő megrendelőket is).

A „Regisztráció”, ekként a felhasználói fiók létrehozásának feltétele, hogy a megrendelő a regisztráció során a jelen ÁSZF-ben foglaltakat elfogadja.

A „Regisztráció” gombra történő kattintás után a megrendelő a regisztráció során megadott e-mail címére küldött e-mailben kapja meg felhasználó nevét (amely azonos e-mail címével) és jelszavát. A megrendelő ezeket a 2.3. pontban foglaltak szerint jogosult módosítani.

    1. A regisztráció során a megrendelő fokozottan köteles ügyelni arra, hogy az adatait pontosan adja meg. A „Regisztráció” gombra kattintás után a felhasználói fiókhoz tartozó e-mail cím, név, egyéb adatok módosítását a megrendelő a „Saját profilom” (hauz.hu/profilom) menüben tudja elvégezni.
    2. A pontatlan és/vagy hibás adatok beviteléből származó, a megrendelőt hátrányosan érintő jogi, gazdasági vagy egyéb jellegű következményekért a szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. A szolgáltató, amennyiben a megrendelő az adatok pontatlanságát, hibás voltát jelzi felé, együttműködik a megrendelővel annak érdekében, hogy a szolgáltató adatbázisa pontos és naprakész adatokat tartalmazzon, valamint a megrendelő részére a szolgáltatás nyújtása minél hamarabb lehetővé váljon a pontatlan, hibás adatok javítása útján, ugyanakkor a szolgáltató e magatartása nem zárja ki a pontatlan, hibás adatbevitel hátrányos következményeit.
    3. Amennyiben a megrendelő szolgáltatóval közölt adataiban a regisztrációt követően változás következik be, és ezen adatváltozás a „saját profilom” menüpontban nem vezethető át, úgy azt a megrendelő haladéktalanul köteles a szolgáltató részére írásban jelezni. A jelzés elmulasztása esetén a szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a megrendelőt hátrányosan érintő jogi, gazdasági vagy egyéb jellegű következményekért.
    4. A regisztráció véglegesítésével a felek között szerződés jön létre. A szerződés létrejöttének a szolgáltató azon napot tekinti, amikor a szolgáltató rendszerében a megrendelő felhasználói fiókja létrehozásra kerül.
    5. A regisztráció véglegesítését követően a weboldal felajánlja a megrendelő számára szolgáltatási csomag választását. A megrendelő a felajánlott szolgáltatási csomagok közül köteles választani. Amennyiben a megrendelő a szolgáltatási csomagot később meg akarja változtatni, azt a „Számlázás és tagság” menüpontban teheti meg. A választott szolgáltatási csomagtól függően a megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezhet. A szolgáltatási csomag kiválasztásával a megrendelő kifejezetten nyilatkozik arról, hogy kéri a szolgáltatás nyújtásának megkezdését.
    6. A szolgáltató a szolgáltatás nyújtásának megkezdését azt követően köteles megkezdeni, hogy a megrendelő fizetési kötelezettségét teljesítette. Ez alól kivételt képez, ha a megrendelő az ingyenes próbaidőszakot választja ki a regisztráció során, ez esetben a szolgáltató a szolgáltatás nyújtását a szerződés létrejöttével köteles megkezdeni. A szolgáltató a szolgáltatást a megrendelő által választott csomag szerinti időtartamban köteles nyújtani.
  1. A szolgáltatási díj
    1. A megrendelő a szolgáltatási díjat bankkártyával, az OTP Simple Pay rendszerén keresztül vagy a Google Pay, vagy az Apple Pay rendszerén keresztül köteles megfizetni. A megrendelő a szolgáltatás díját banki átutalás is megfizetheti. A szolgáltató a megrendelő részére a mindenkori számviteli szabályoknak megfelelő számlát köteles küldeni a szolgáltatási díj megfizetését követően. A szolgáltató számlaküldési kötelezettségének elektronikus úton, a megrendelő által megadott e-mail címre történő kézbesítéssel tesz eleget, továbbá a számlát és választott szolgáltatási csomag részleteit megjeleníti a „Számlák és tagság” (hauz.hu/invoices) menüpontban is.
    2. Bankkártyás fizetés esetén a megrendelő által választott szolgáltatási csomagot a szolgáltató azonnal aktiválja. A megrendelő köteles bankkártyás fizetés, Apple Payen, Google Payen történő fizetés esetén köteles olyan bankkártyát, Apple Pay vagy Google Pay fiókot használni, amelyet fizetési kötelezettség teljesítése céljából jogosult használni. E tekintetben a szolgáltatót semmilyen felelősség, helytállási kötelezettség nem terheli, ezért kizárólag a megrendelő a felelős.
    3. Átutalásos fizetés esetén a szolgáltató a megrendelő által választott szolgáltatási csomagot legkésőbb az átutalt összeg szolgáltató számláján történő jóváírását követő munkanapon aktiválja. Az átutalásos fizetés választása esetén a szolgáltató a regisztráció során megadott, illetve a „Saját profilom” menüben beállított e-mail címre küldi meg az átutalás teljesítéséhez szükséges díjbekérőt, és a megrendelőnek a díjbekérőn feltüntetett azonosítót kell megadnia az utalás közlemény rovatában. A megrendelő köteles olyan bankszámláról teljesíteni az átutalást, amelyet a szolgáltatás igénybevétele céljából jogosult használni. E tekintetben a szolgáltatót semmilyen felelősség, helytállási kötelezettség nem terheli, ezért kizárólag a megrendelő a felelős.
    4. A szolgáltatási díjat a szolgáltató saját maga, egyoldalúan jogosult meghatározni, továbbá az általa meghatározott szolgáltatási díjat a szolgáltató egyoldalúan jogosult megváltoztatni. A szolgáltatási díj összegét a szolgáltató a weboldal bárki által szabadon látogatható részén teszi közzé. A közzétett szolgáltatási díj nettó árként kerül feltüntetésre, amelyre a szolgáltatásra vonatkozó mindenkori általános forgalmi adó összege rárakódik.
    5. A szolgáltató az egyes szolgáltatási csomagok időtartamát saját maga határozza meg, és ezen időtartamhoz rendeli hozzá a szolgáltatási díjat, amely szolgáltatási díj megfizetése előre, a szolgáltatás megrendelésekor vagy az újabb megkezdett határozott időszak elején válik esedékessé.
  2. A szolgáltatás tartalma, a szolgáltatási csomag megváltoztatása, a szolgáltatás lemondása, a felhasználói fiók törlése
    1. A szolgálgató a szolgáltatás nyújtása keretében biztosítja magánszemélyek részére a weboldalon történő ingatlaneladásra, ingatlanbérbeadásra irányuló hirdetések feladását. A magánszemély megrendelő az alábbi szolgáltatási csomagok választására jogosult:
      1. ingyenes csomag:
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért szolgáltatási díj nem kerül felszámításra,
        2. a megrendelő 1 darab ingatlant tud összesen rögzíteni az ingatlan nyilvántartó rendszerbe (alaprajzzal együtt 10 db kép feltöltése lehetséges és egy az ingatlant bemutató youtube videó linkjét lehet megadni),
        3. az ingatlan nyilvántartó rendszerben a megrendelő nyomon követheti az ingatlanhoz tartozó hirdetés állapotát, a hirdetést aktiválhatja, inaktiválhatja, eladottként jelölheti meg, az ingatlant a rendszerből törölheti,
        4. a feladott és aktív ingatlanhirdetés az oldalon nem kerül kiemelésre
        5. a weboldalon belüli, más felhasználókkal történő üzenetváltás lehetősége biztosított, továbbá biztosított a feladott hirdetések állapotának nyomon követesé,
        6. az ingyenes csomagot a magánszemély megrendelő korlátlan alkalommal igénybe veheti.
      2. fizetős csomag:
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért havonta 3.900 Ft+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő 3 darab ingatlant tud összesen rögzíteni az ingatlan nyilvántartó rendszerbe (ingatlanonként alaprajzzal együtt 10 db kép feltöltése lehetséges és egy az ingatlant bemutató youtube videó linkjét lehet megadni),
        3. az ingatlan nyilvántartó rendszerben a megrendelő nyomon követheti az ingatlanokhoz tartozó hirdetés állapotát, a hirdetést aktiválhatja, inaktiválhatja, eladottként jelölheti meg, az ingatlant a rendszerből törölheti,
        4. a feladott ingatlanhirdetések kiemelt helyen kerülnek megjelenítésre az oldalon,
        5. a weboldalon belüli, más felhasználókkal történő üzenetváltás lehetősége biztosított, továbbá biztosított a feladott hirdetések állapotának nyomon követesét.
    2. Ingatlanértékesítéssel foglalkozó vállalkozó megrendelők részére a szolgáltató az alábbi csomagokat nyújtja:
      1. kezdő csomag:
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért havonta 19.900+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő 20 darab ingatlant tud összesen rögzíteni az ingatlan nyilvántartó rendszerbe (ingatlanonként 10 db kép feltöltése és egy az ingatlant bemutató youtube videó linkjét lehet megadni),
        3. az ingatlan nyilvántartó rendszerben a megrendelő nyomon követheti az ingatlanokhoz tartozó hirdetések állapotát, a hirdetéseket aktiválhatja, inaktiválhatja, eladottként jelölheti meg, az ingatlant a rendszerből törölheti,
        4. a megrendelő jogosult használni a weboldalba integrált alaprajz szerkesztő programot,
        5. a megrendelő a weboldalba integrált naptárfunkciót jogosult használni,
        6. a megrendelő a teljesítmény kimutatás rendszerben nyomon követheti jutalékának alakulását, hirdetései látogatásainak számát,
        7. a megrendelő a weboldalra regisztrált, előfizetéssel rendelkező szakemberekkel közvetlenül a weboldalon keresztül felveheti a kapcsolatot.
      2. profi csomag
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért havonta 39.900+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő 80 darab ingatlant tud összesen rögzíteni az ingatlan nyilvántartó rendszerbe (ingatlanonként 10 db kép feltöltése és egy az ingatlant bemutató youtube videó linkjét lehet megadni),
        3. az ingatlan nyilvántartó rendszerben a megrendelő nyomon követheti az ingatlanokhoz tartozó hirdetések állapotát, a hirdetéseket aktiválhatja, inaktiválhatja, eladottként jelölheti meg, az ingatlant a rendszerből törölheti,
        4. a megrendelő jogosult használni a weboldalba integrált alaprajz szerkesztő programot,
        5. a megrendelő a weboldalba integrált naptárfunkciót jogosult használni,
        6. a megrendelő a teljesítmény kimutatás rendszerben nyomon követheti jutalékának alakulását, hirdetései látogatásainak számát,
        7. a megrendelő a weboldalra regisztrált, előfizetéssel rendelkező szakemberekkel közvetlenül a weboldalon keresztül felveheti a kapcsolatot,
        8. a megrendelő jogosult a weboldal ingatlan vadász funkcióját használni,
        9. a megrendelő jogosult a rendszerben elérhető szerződésmintákhoz hozzáférni, azokat használni,
        10. a megrendelő jogosult a weboldal keresztértékesítés funkcióját használni,
        11. a weboldalról elérhető közvetlen összeköttetés a realmonitor.hu oldallal,
        12. a megrendelő a weboldalra feltöltött hirdetéseit jogosult direkt módon áttölteni más hirdetési portálokra, amennyiben ott aktív, a másik portál szerződési feltételeinek rendelkező szolgáltatással rendelkezik,
        13. a megrendelő által feltöltött hirdetések a weboldalon kiemelt helyen jelennek meg.
      3. irodai csomag
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért havonta 59.900+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő 250 darab ingatlant tud összesen rögzíteni az ingatlan nyilvántartó rendszerbe (ingatlanonként 10 db kép feltöltése és egy az ingatlant bemutató youtube videó linkjét lehet megadni),
        3. az ingatlan nyilvántartó rendszerben a megrendelő nyomon követheti az ingatlanokhoz tartozó hirdetések állapotát, a hirdetéseket aktiválhatja, inaktiválhatja, eladottként jelölheti meg, az ingatlant a rendszerből törölheti,
        4. a megrendelő jogosult használni a weboldalba integrált alaprajz szerkesztő programot,
        5. a megrendelő a weboldalba integrált naptárfunkciót jogosult használni,
        6. a megrendelő a teljesítmény kimutatás rendszerben nyomon követheti jutalékának alakulását, hirdetései látogatásainak számát,
        7. a megrendelő a weboldalra regisztrált, előfizetéssel rendelkező szakemberekkel közvetlenül a weboldalon keresztül felveheti a kapcsolatot,
        8. a megrendelő jogosult a weboldal ingatlan vadász funkcióját használni,
        9. a megrendelő jogosult a rendszerben elérhető szerződésmintákhoz hozzáférni, azokat használni, a megrendelő jogosult a rendszerben elérhető szerződésmintákhoz hozzáférni, azokat használni,
        10. a megrendelő jogosult a weboldal keresztértékesítés funkcióját használni,
        11. a weboldalról elérhető közvetlen összeköttetés a realmonitor.hu oldallal,
        12. a megrendelő a weboldalra feltöltött hirdetéseit jogosult direkt módon áttölteni más hirdetési portálokra, amennyiben ott aktív, a másik portál szerződési feltételeinek rendelkező szolgáltatással rendelkezik,
        13. a megrendelő által feltöltött hirdetések a weboldalon kiemelt helyen jelennek meg,
        14. a megrendelő jogosult a weboldal tipp adás funkcióját használni,
        15. a megrendelő profiljához több ingatlan referenst adhat hozzá, akik teljesítményét monitorozhatja. Az ingatlan referensek egymással és a megrendelővel egy egységes felületen kommunikálhatnak, a megrendelő meghatározhatja, hogy egyes referensek a megrendelő jutalékából mekkora jutalékra jogosultak, a weboldal naptár funkcióját a referensek és a megrendelő közösen használhatják, a hozzáadott referensek hozzáférnek az irodai csomag szolgáltatásaihoz,
        16. a megrendelő képzésekhez, segédanyagokhoz jogosult hozzáférni.
      4. 3 hónapos, ingyenes csomag
        1. 3 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért szolgáltatási díj nem kerül felszámításra,
        2. a megrendelő a csomag fennállása alatt az irodai csomag funkcióit jogosult használni,
        3. a 3 hónapos, ingyenes csomag egy alkalommal, a próbaidőszak végéig vehető igénybe. A csomag határozott idejének lejártát követően a megrendelő nem jogosult azt ismételten igénybe venni.
    3. Ingatlanértékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó szakemberek számára a szolgáltató az alábbi csomagokat nyújtja:
      1. 1-es csomag:
        1. 1 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért havonta 9.900 Ft+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő jogosulttá válik arra, hogy a profilja a weboldalon megjelenjen, vele a weboldalon regisztrált más személyek a weboldalon belül is a kapcsolatot felvegyék.
      2. 2-es csomag:
        1. 3 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért 3 hónapra 26.730 Ft+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő jogosulttá válik arra, hogy a profilja a weboldalon megjelenjen, vele a weboldalon regisztrált más személyek a weboldalon belül is a kapcsolatot felvegyék,
        3. a megrendelő profilja a weboldalon kiemelt helyen jelenik meg.
      3. 3-as csomag:
        1. 6 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért 6 hónapra 50.490 Ft+ÁFA szolgáltatási díj kerül felszámításra,
        2. a megrendelő jogosulttá válik arra, hogy a profilja a weboldalon megjelenjen, vele a weboldalon regisztrált más személyek a weboldalon belül is a kapcsolatot felvegyék,
        3. a megrendelő profilja a weboldalon kiemelt helyen jelenik meg.
      4. 3 hónapos, ingyenes csomag:
        1. 3 hónap időtartamú szolgáltatási csomag, amelyért szolgáltatási díj nem kerül felszámításra,
        2. a megrendelő jogosulttá válik arra, hogy a profilja a weboldalon megjelenjen, vele a weboldalon regisztrált más személyek a weboldalon belül is a kapcsolatot felvegyék,
        3. a megrendelő profilja a weboldalon kiemelt helyen jelenik meg,
        4. a 3 hónapos, ingyenes csomag egy alkalommal, a próbaidőszak végéig vehető igénybe. A csomag határozott idejének lejártát követően a megrendelő nem jogosult azt ismételten igénybe venni.
    4. A megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy az egyes szolgáltatási csomagok a rájuk irányadó szolgáltatási időszak elteltével automatikusan megújulnak, és megújuláskor a megrendelő által megadott bankkártya automatikusan megterhelésre kerül, átutalás esetén pedig a megrendelő e-mail címére automatikusan megküldésre kerülnek az utaláshoz szükséges adatok.
    5. Átutalásos fizetés esetén, amennyiben a megújult szolgáltatási csomaghoz tartozó fizetési kötelezettségének a megrendelő nem tesz eleget az utalási információkat tartalmazó e-mail megküldését követő 8 munkanapon belül, a szolgáltató megszünteti a szolgáltatás nyújtását. A megrendelőnek a szolgáltatást ezt követően ismételten meg kell rendelnie a „Számlázás és tagság” menüpontban, amennyiben azt igénybe kívánja venni.
    6. A jelen ÁSZF-ben elérhető ingyenes szolgáltatási csomagok a szolgáltatási idő lejártát követően nem újulnak meg automatikusan. Az ingyenes csomag lejártával a megrendelő a jelen ÁSZF-ban foglaltak szerint jogosult ismételten szolgáltatási csomagot választani. A szolgáltatási csomag ismételt kiválasztása esetén a szolgáltatás a rá vonatkozó szerződéses feltételek szerint újul meg. Ingyenes csomag ismételt megújítására kizárólag magánszemély megrendelők esetén van mód!
    7. A megrendelő az általa megrendelt szolgáltatási csomag megújítását bármikor jogosult lemondani. Amennyiben a megújítást a megrendelő lemondja, úgy a szolgáltatási idő lejártával a szolgáltatási csomag nem újul meg, a megrendelő a szolgáltatási idő lejártával nem tudja igénybe venni a weboldal szolgáltatásait. A megrendelőnek a szolgáltatást ebben az esetben ismételten meg kell rendelnie a „Számlázás és tagság” menüpontban, amennyiben azt igénybe kívánja venni. Ez a rendelkezés a magánszemélynek minősülő megrendelő esetén a 14.3. pontban foglalt eltéréssel alkalmazandó.
    8. A megrendelő a „Számlázás és tagság” menüpontban jogosult szolgáltatási csomagot változtatni már aktív szolgáltatási csomag esetén is.
    9. Ha a megrendelő alacsonyabb árú szolgáltatási csomagra vált, úgy ez a csomag a szolgáltatási idő lejártával lép életbe. Eddig az időpontig a megrendelő magasabb árú szolgáltatási csomag funkcióit jogosult használni.
    10. Ha a megrendelő magasabb árú szolgáltatási csomagra vált, úgy a változás azonnal hatályba lép, és a megrendelő köteles a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint a szolgáltató által meghatározott, magasabb áru szolgáltatási csomagra vonatkozó szolgáltatási díjat megfizetni a változással egyidejűleg, majd ezt követően a szolgáltatási csomag megújulásakor. Átutalásos fizetési mód esetében, amennyiben a megújult szolgáltatási csomaghoz tartozó fizetési kötelezettségének a megrendelő nem tesz eleget az utalási információkat tartalmazó e-mail megküldését követő 8 munkanapon belül, a szolgáltató megszünteti a szolgáltatás nyújtását.
    11. A megrendelő a felhasználói fiókját jogosult törölni. A fiók törlése a „Saját profilom” menüből érhető el a „Saját fiók törlése” gombra kattintással. A megrendelő a felhasználói fiókját bármikor jogosult törölni, azonban amennyiben olyan felhasználói fiókot töröl, amelyhez aktív előfizetés tartozik, úgy a törléssel egyidejűleg az aktív előfizetését is elveszíti. Ebben az esetben a megrendelő nem jogosult a szolgáltatási csomag díjának visszatérítésére. A fiók törlésével, minden a fiókhoz tartozó adat véglegesen és helyreállíthatatlanul elveszik, ezen adatok új regisztráció esetén sem pótolhatóak. Ez a rendelkezés a magánszemélynek minősülő megrendelő esetén a 14.3. pontban foglalt eltéréssel alkalmazandó.
    12. A szolgáltató jogosult a megrendelő által feltöltött hirdetéseket ellenőrizni, és azokat törölni, amennyiben e hirdetések az általános erkölcsi normáknak nem felelnek meg, súlyosan bántó, megalázó kifejezést, képi anyagot tartalmaznak, azok alkalmasak mások jóhírnevének, becsületének megsértésére, gyűlöletkeltő tartalommal rendelkeznek, bennük hátrányos megkülönböztetés található. A szolgáltató a feltöltött hirdetést 3 munkanapon belül ellenőrzi. Amennyiben a feltöltött hirdetést a szolgáltató elutasítja, úgy az elutasítás okáról a megrendelőt a regisztrációhoz tartozó e-mail címen tájékoztatja.
    13. A 4.1. és 4.2. pontban részletezett szolgáltatási csomagokban megjelölt ingatlan darabszám a rendszerbe egyszerre feltölthető, nem eladott státuszú ingatlanok számát jelenti. Ha pl. egy megrendelő 20 db ingatlan feltöltésére jogosult, és 2 db ingatlant feltöltött a rendszerbe, már csak 18 db ingatlant tud feltölteni, függetlenül attól, hogy a feltöltött ingatlanokat aktívan hirdeti-e. Amennyiben a 2 db feltöltött ingatlanból 1 darab ingatlant eladott státuszú ingatlannak jelöl meg vagy 1 db ingatlant teljesen töröl a rendszerből, úgy 19 db ingatlant feltöltésére lesz ismételt jogosult. Az eladott státuszú ingatlant státuszát csak abban az esetben tudja visszaváltani a megrendelő, ha a visszaváltással nem haladja meg az ingatlanok száma a megrendelőre vonatkozó keretet. Az eladott státuszú ingatlant hirdetni nem lehet, a weboldal értékesítésre irányuló funkcióhoz az ilyen ingatlan nem rendelhető hozzá.
    14. Az ingatlanértékesítéssel foglalkozó vállalkozók részére nyújtott szolgáltatási csomagok esetén a szolgáltató a megrendelő részére adatfeldolgozói tevékenységet is végez, amennyiben a megrendelő az ügyfelei által aláírt okiratokat a szolgáltató rendszerébe feltölti. Ezzel összefüggésben a szolgáltató biztosítja a feltöltött okiratok biztonságos tárolását, az azokhoz való hozzáférést. A megrendelő ez esetben köteles gondoskodni arról, hogy az okiratokban foglalt valamennyi személyes adat kezelése a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfeleljen, a személyes adatok kezelésének jogalapja fennálljon, az adatkezelés célja ne ütközzön jogszabályba, továbbá a megrendelő adatvédelmi gyakorlata teljes egészében megfeleljen a mindenkor hatályos jogszabályoknak. A megrendelő adatkezeléssel kapcsolatos kötelezettségeivel a szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, e tekintetben a megrendelő, valamint harmadik személyek igényérvényesítési lehetőségét a szolgáltató jelen ÁSZF útján kizárja.
  3. Az ingatlan vadászra, keresztértékesítésre, fordított párosításra és a tipp adásra vonatkozó rendelkezések
    1. A jelen ÁSZF alkalmazásában az ingatlan vadász funkció azt jelenti, hogy az ezen funkció használatára jogosult megrendelő beállíthatja, hogy a rendszer célzottan a megrendelő ügyfele igényeinek potenciálisan megfelelő ingatlanhirdetéseket a megrendelőnek megjelenítse. Amennyiben az ingatlan vadász funkciót használó megrendelő ügyfele a rendszer által ajánlott hirdetésben szereplő valamely ingatlant megvásárolja, úgy ezen ügyletre a keresztértékesítés szabályait kell alkalmazni.
    2. A jelen ÁSZF alkalmazásában keresztértékesítésnek minősül, ha az ingatlanközvetítéssel foglalkozó megrendelő a weboldalon keresztül felveszi a kapcsolatot keresztértékesítés céljából egy olyan másik ingatlanközvetítő megrendelővel, aki olyan, a megrendelő által a vadász funkción keresztül megtalált ingatlant hirdet, amely a megrendelő ügyfele számára potenciálisan érdekes, és ezt a másik ingatlanközvetítő megrendelő által hirdetett ingatlant a megrendelő ügyfele megvásárolja (továbbiakban: keresztértékesítés). Keresztértékesítés esetén az ingatlant eredetileg hirdető, keresztértékesítéssel megkeresett és azt elfogadó megrendelő köteles az értékesített ingatlan vételárának 1%-ának megfelelő összeget az ingatlant megvásárló ügyfelet hozó ingatlanközvetítő megrendelőnek megfizetni jutalékként.
    3. A jelen ÁSZF alkalmazásában fordított párosításnak minősül, ha a megrendelő az általa hirdetett ingatlan eladása céljából keres más ingatlanközvetítő megrendelő által a rendszerbe felvitt olyan ügyfelet, akit potenciálisan a megrendelő által hirdetett ingatlan érdekelhet (továbbiakban: fordított párosítás). Találat esetén a megrendelő a másik ingatlanközvetítő megrendelővel a kapcsolatot felveheti. Amennyiben a megrendelő által hirdetett ingatlant a másik ingatlanközvetítő megrendelő ügyfele megvásárolja, úgy a megrendelő az ingatlan vételárának 1%-ának megfelelő összeget köteles megfizetni jutalékként a másik ingatlanközvetítő megrendelő részére.
    4. A jelen ÁSZF alkalmazásában tipp adásnak minősül, ha az ingatlanközvetítő megrendelő másik ingatlanközvetítő megrendelő részére ajánl ki ingatlant vásárolni kívánó ügyfelet, és a kiajánlott ügyfélnek a másik ingatlanközvetítő megrendelő ingatlant értékesít. (továbbiakban: tipp adás). A rendszer figyeli, hogy a tipp adás keretében átadott ügyfélnek a másik ingatlanközvetítő megrendelő értékesített-e ingatlant, és amennyiben igen, úgy azt a tippet adó ingatlanközvetítő megrendelő részére a jutalék statisztikában megjeleníti. Tipp adás esetén, az az ingatlanközvetítő megrendelő, aki a részére ajánlott ügyfélnek ingatlant értékesíti, a tippet adó ügynöknek az értékesített ingatlan vételárának 1%-ának megfelelő összeget köteles jutalékként megfizetni.
    5. Azon megrendelők, akik az ingatlan vadász, keresztértékesítés, fordított párosítás és tipp adás funkciókat igénybe veszik, a funkció igénybevételével kötelezettséget vállalnak arra, hogy a funkció eredményes használatából eredő, megrendelők között keletkező fizetési kötelezettségüknek eleget tesznek. A szolgáltató semmilyen kötelezettséget nem vállal a vadász funkció, keresztértékesítés, fordított párosítás, tipp adás funkciók használata után fizetendő jutalék megfizetéséért, e tekintetben a fizetési kötelezettség kizárólag a jelen ÁSZF szerint jutalékfizetésre kötelezett megrendelőt terheli!
    6. Amennyiben a jelen fejezetben használt funkciók révén jutalékra jogosult ingatlanközvetítő megrendelő részére a jutalékfizetés nem történik meg, úgy a sérelmet szenvedett megrendelő ezt jogosult jelezni a szolgáltató felé. A szolgáltató jogosult az érintettekkel az eset kivizsgálása céljából a kapcsolatot felvenni, felvilágosítást, tájékoztatást, az érintettek nyilatkozatait alátámasztó bizonyítékokat kérni. Az érintettek kötelesek a szolgáltató árt felvilágosítást, tájékoztatást, bizonyítékot haladéktalanul, írásban megadni, ennek elmulasztását a szolgáltató a mulasztó fél terhére értékeli az eset kivizsgálása során. Amennyiben a szolgáltató arra az eredményre jut, hogy a jutalékfizetésre köteles megrendelő fizetési kötelezettségének nem tett eleget, úgy az első ilyen alkalom után ezen megrendelő profilja, felhasználói fiókja olyan megkülönböztető jelzést kap, amely alapján más megrendelő számára nyilvánvaló, hogy a megrendelő jutalékfizetéssel kapcsolatos elszámolási vitában áll fizetési kötelezettségét illetően.
    7. Az 5.6. pontban írt jelzést a szolgáltató a sérelmet szenvedett megrendelő (azaz a jutaléktól elesett megrendelő) kérelmére haladéktalanul köteles eltávolítani. A jelzéssel sújtott megrendelő kérelmére akkor köteles a szolgáltató a jelzést eltávolítani, ha jogerős bírósági határozattal igazolja a szolgáltató felé, hogy a sérelmet szenvedő fél felé fizetési kötelezettsége nem áll fenn.
    8. Ha a megrendelő a jelen fejezetben szabályozott fizetési kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseket az 5.6. pontban írt jelzés hatálya alatt ismételten megszegi, a szolgáltató jogosult a megrendelő által igénybe vett szolgáltatási csomag biztosítását azonnali hatállyal megszüntetni. A vizsgálatra ebben az esetben is az 5.6. pont rendelkezései az irányadók. Ebben az esetben a megrendelő díjvisszatérítésre nem tarthat igényt. A megrendelő akkor veheti ismételten igénybe a szolgáltató bármely szolgáltatási csomagját, ha az 5.7. pontban írtak megfelelően alkalmazásra kerülnek esetében.
    9. Amennyiben az ingatlanvadász, keresztértékesítés, fordított párosítás, tipp adás funkció útján megkeresett megrendelő nem erősíti meg egyértelműen azon szándékát, hogy értékesítésre ezen funkciók használata által kerüljön sor, úgy a funkciót használó megrendelő a saját kockázatára ajánlja ki ügyfelének az ilyen módon talált ingatlant, illetve saját kockázatára ajánlja ki ügyfelét az ilyen módon talált más ingatlanközvetítő megrendelőknek, és sikeres értékesítés esetén jutalékra a másik megrendelőtől nem tarthat igényt.
  4. Egyéb szolgáltatások
    1. A regisztrációval rendelkező megrendelő a weboldalon keresztül jogosult hirdetőtáblát, névjegykártyát, valamint egyéb, a weboldalon mindenkor közzétett anyagokat, termékeket (továbbiakban: egyéb szolgáltatások) megrendelni a weboldalon feltüntetett áron. Az árra a jelen ÁSZF 3.4. pontja alkalmazandó, míg a megrendelés esetén keletkező fizetési kötelezettségre és teljesítésére a jelen ÁSZF 3.1-3.3. pontjai alkalmazandók.
    2. Amennyiben a megrendelő az egyéb szolgáltatásokat igénybe veszi, akkor a „megrendel”, „vásárol” vagy ezekkel egyenértékű szavakat tartalmazó gombra kattintással fizetési kötelezettsége keletkezik.
    3. Olyan egyéb szolgáltatás esetén, amely a megrendelő címére történő kiszállítással teljesítendő, a kiszállítást a megrendelő partnere végzi el. A címre történő szállításra a megrendelő partnerének mindenkori szerződési feltételeiben foglalt rendelkezések alkalmazandók, amelyek az alábbi linken olvashatók: ……………………………………………
    4. Címre történő szállítás esetén a megrendelés során a szolgáltató külön feltünteti a címre történő szállítás díját is, valamint a címre történő szállítás várható, becsült idejét. Ez utóbbi becsült szállítási idő maradéktalan teljesüléséért a szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal, a partnercég terheltségétől függően ezen idő változhat.
    5. Címre történő szállítás esetén a megrendelő köteles az általa átvett csomagot átvételkor ellenőrizni, minőségi kifogásait, hibás teljesítéssel kapcsolatos kifogásait nyomban köteles jelezni a megrendelő partnere felé, aki ezen jelzést a szerződési feltételi szerint rögzíti, és a jelzést a szolgáltató felé továbbítja.
    6. Weboldalunk / rendszerünk a Google Naptár szolgáltatásával való összekapcsolás lehetőségét biztosítja annak érdekében, hogy a felhasználók számára kényelmes naptárszinkronizációt, események kezelését és megjelenítését nyújtsa.

      Az összekapcsolás során az alkalmazás kizárólag a következő jogosultságokat (scope-okat) kéri el a Google-től:

      Fontos:

      • A rendszer nem fér hozzá más Google szolgáltatásokhoz, csak a fent felsorolt jogosultságokhoz.

      • A hozzáférés kizárólag a felhasználó által adott engedély alapján történik, és bármikor visszavonható a Google Fiók beállításaiban.

      • Az adatokat harmadik fél számára nem adjuk át, és azokat kizárólag a felhasználói élmény javítása érdekében használjuk.

  5. A szellemi tulajdonjogra vonatkozó rendelkezések
    1. A weboldalon a megrendelő számára elérhetővé tett akár szöveges, akár audiovizuális anyagok, vagy ezek bármilyen kombinációja, valamint a „HAUZ” elnevezés, a HAUZ arculatához tartozó bármilyen elem (védjegy, logó, domainnév, grafikai, képi, audiovizuális ábrázolások stb.), a www.hauz.hu alapjául szolgáló vagy ahhoz kapcsolódó bármilyen know-how, szerzői mű a szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezi.
    2. A jelen ÁSZF alapján létrejött megbízási szerződés semmilyen módon nem eredményezi a szolgáltató szellemi tulajdonának megrendelőre történő átszállását, a szolgáltató részéről semmilyen módon nem jelent a szellemi tulajdonnal kapcsolatos bármilyen jogról történő lemondást, továbbá semmilyen módon nem jogosítja fel a megrendelőt a szolgáltató szellemi tulajdonának hasznosítására, jelen ÁSZF kereteit meghaladó használatára.
  6. Titoktartási kötelezettség
    1. A felek kötelesek megőrizni a szerződés fennállását megelőzően, továbbá a szerződés fennállásának ideje alatt birtokukba jutó valamennyi üzleti titkot, védett ismeretet időbeli korlátozás nélkül megőrizni, továbbá kötelesek gondoskodni arról, hogy a fél tagja, vezető tisztségviselője, munkavállalója, a féllel egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, a fél szerződés partnere, kapcsolt vállalkozása az ilyen üzleti titkot, védett ismeretet időbeli korlátozás nélkül megőrizze. Az utóbbi személyek esetében a fél úgy felel, mintha saját maga járt volna el.
    2. A fél harmadik személyek részére – ide nem értve a fél azon tagját, vezető tisztségviselőjét, munkavállalóját, a féllel egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személyt, a fél azon szerződés partnerét, a fél kapcsolt vállalkozását, akiket a jelen szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítéséhez vesz igénybe – a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül üzleti titkot, védett ismeretet nem adhat át. A fél a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül üzleti titkot, védett ismeretet semmilyen módon nem hozhat nyilvánoságra, nem tehet közzé.
    3. Jelen szerződés alkalmazásában üzleti titoknak minősül a fél gazdasági tevékenységéhez kapcsolódó, titkos – egészben, vagy elemeinek összességeként nem közismert vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek számára nem könnyen hozzáférhető –, ennélfogva vagyoni értékkel bíró olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek a titokban tartása érdekében a titok jogosultja az adott helyzetben általában elvárható magatartást tanúsítja.
    4. Jelen szerződés alkalmazásában védett ismeret (know-how) az üzleti titoknak minősülő, azonosításra alkalmas módon rögzített, műszaki, gazdasági vagy szervezési ismeret, megoldás, tapasztalat vagy ezek összeállítása.
    5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
  7. Egyéb megrendelői kötelezettségek
    1. A megrendelő, akár igénybe vesz aktív szolgáltatási csomagot, akár csak felhasználói fiókkal rendelkezik a weboldalon, köteles tartózkodni attól, hogy a weboldal, valamint a szolgáltató jóhírnevét, jogos gazdasági érdekét sértse.
    2. A megrendelő, akár igénybe vesz aktív szolgáltatási csomagot, akár csak felhasználói fiókkal rendelkezik, akár csak látogató a weboldalon, a többi megrendelővel való kapcsolattartása során köteles megtartani az általános erkölcsi normákat, köteles tartózkodni más megrendelők zaklatásától, köteles tartózkodni bármilyen gyűlöletbeszédtől, hátrányos megkülönböztetéstől, más megrendelőket nem illethet indokolatlanul bántó kifejezésekkel, más megrendelők jóhírnevét, jogos gazdasági érdekét nem sértheti.
    3. A szolgáltató azon megrendelőket, akik a jelen fejezetben foglaltakat megsértik, korlátozhatja a weboldalhoz való hozzáférésben. Ebben az esetben a megrendelő díjvisszatérítésre nem tarthat igényt.
  8. Az ÁSZF közzététele, módosítása
    1. A szolgáltató a mindenkor hatályos ÁSZF-et köteles a weboldalon bárki által elérhető módon közzétenni. A szolgáltató köteles gondoskodni arról is, hogy az ÁSZF korábban hatályban volt változatai is elérhetők legyenek a weboldalon keresztül. A közzétett ÁSZF, valamint a korábban hatályos ÁSZF szabályzatok a webshopból nem szerkeszthető formátumban egyben le is tölthetők.
    2. Jelen ÁSZF-et a szolgáltató egyoldalúan jogosult módosítani.
    3. A szolgáltató az ÁSZF módosításáról a módosítás hatályba lépését megelőző 30. napig e-mailben tájékoztatást küld a megrendelő részére. A tájékoztatásban meg kell jelölni, hogy az ÁSZF mely pontjai és milyen tartalommal kerülnek módosításra, valamint ismertetni kell a módosult rendelkezések hatályba lépésének napját.
  9. Írásbeliség
    1. A felek a jelen ÁSZF-el, illetőleg a szolgáltatással kapcsolatos nyilatkozataikat írásban, ajánlott vagy tértivevényes levél útján kötelesek megtenni. Jelen ÁSZF alkalmazásában az e-mailes közlés is írásbeli közlésnek minősül, amennyiben a közlés szolgáltató jelen ÁSZF-ben történő e-mail címe, valamint a megrendelő felhasználói fiókhoz tartozó e-mail címe között zajlik.
    2. Ajánlott és tértivevényes levelek esetén a „nem kereste”, „ismeretlen helyre költözött” vagy más, sikertelen kézbesítést jelentő postai jelzés esetén a küldeményt a feladásától számított ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni. A felek által küldött e-maileket a megküldést követő munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni.
  10. A hibás teljesítésre vonatkozó különös rendelkezések
    1. Nem tekinthető a szolgáltató hibás teljesítésének, amennyiben a megrendelő a szolgáltatás igénybevétele által ügyfélkörét bővíteni, sikeres ingatlanközvetítéseit növelni nem tudja. Ezzel kapcsolatosan a szolgáltatót eredményfelelősség nem terheli.
    2. A szolgáltatót nem terheli semmilyen helytállási kötelezettség azzal kapcsolatosan, hogy a szolgáltatás igénybevétele esetén a megrendelő bevételei, nyeresége, gazdaságossági eredményessége hogyan alakul. Ezzel kapcsolatosan a szolgáltatót eredményfelelősség nem terheli.
  11. Jogviták rendezése
    1. A felek a felmerült jogvitáikat elsődlegesen egyeztetés útján kísérlik meg rendezni.
    2. A megrendelők panaszaikkal az 1.1. pont a. pontjában megjelölt postacímre küldött vagy az 1.1. pont d. pontjában foglalt e-mail címre írt megkeresésekkel fordulhatnak.
    3. A szolgáltató a panaszok érdemi kivizsgálásának eredményéről a panasz beérkezésétől számított harminc napon belül nyújt tájékoztatást a megrendelő részére. A megrendelő panaszának elutasítása esetén a szolgáltató köteles indokát adni arra, hogy a panasz miért került elutasításra.
    4. A felek felmerülő jogvitáira a magyar bíróságok rendelkeznek joghatósággal. Vállalkozónak minősülő megrendelők esetében elsőfokon a járásbírósági hatáskörbe tartozó ügyek esetén a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, a törvényszék hatáskörébe tartozó ügyek esetében a Tatabányai Törvényszék illetékes.
  12. A Fogyasztóknak minősülő megrendelőknek szóló tájékoztatás
    1. A fogyasztónak minősülő megrendelő a szolgáltatás nyújtása körében a szolgáltató fogyasztóvédelmi szabályokat megsértő magatartásával szemben a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (székhely: 1122 Budapest, Városmajor utca 25., e-mail: ugyfelszolgalat@nkfh.gov.hu, tel.: +3680310020) tehet bejelentést, vagy eljárást kezdeményezhet a szolgáltató székhelye szerint illetékes Budapesti Békéltető Testület (székhely:  1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4. em. 2., hivatali kapu: 560351920, pmbekelteto@pmkik.hu, tel./fax: +3617927881, weboldal: https://panaszrendezes.hu) előtt.
    2. A fogyasztónak minősülő megrendelő a fogyasztóvédelmi szabályozásról a következő honlapon tud tájékozódni: https://nkfh.gov.hu/.
    3. Magánszemély, azaz fogyasztónak minősülő megrendelő esetén, amennyiben a megrendelő a weboldalon először vesz igénybe fizetős szolgáltatási csomagot, úgy az első megrendelést követő 14 napon belül jogosult a szolgáltatási csomagot felmondani (a jelen rendelkezés alkalmazásában felmondásnak minősül az is, ha a magánszemély megrendelő a felhasználói fiókját törli). Ebben az esetben a szolgáltatási csomag a szolgáltatási időszak lejárta előtt megszüntetésre kerül, és a szolgáltatási díj időarányos része a megrendelő számára visszatérítésre kerül. A megrendelő által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. A szolgáltatási díj időarányos részét ebben az esetben a szolgáltató legkésőbb a felmondásról való tudomásszerzés időpontjától számított 14 napon belül visszatéríti a megrendelő részére. A szolgáltató a visszajáró összeget a megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
    4. A megrendelő a felmondás jogát – fióktörlés esetén még azt megelőzően – a jelen ÁSZF-ban foglalt szolgáltatói e-mail címre történő, a saját felhasználói fiókjához regisztrált e-mail útján jogosult gyakorolni oly módon, hogy a megrendelő és a szolgáltatás adatai azonosíthatóak legyenek. A jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képező felmondásinyilatkozat-minta e-mailes visszaküldése útján is gyakorolható a felmondási jog, amennyiben az e-mailes visszaküldés a jelen ÁSZF-ben foglalt szolgáltatói e-mail címre történik a megrendelő felhasználói fióknál regisztrált e-mail címéről.
    5. A 6. fejezetben szabályozott egyéb szolgáltatások esetén a megrendelő a szolgáltatás természetétől függően elállási/felmondási jogát gyakorolhatja. A felmondási jogra a 14.3 és 14.4. pontban írtak megfelelően irányadók. Az elállás jogát a megrendelő az egyéb szolgáltatás átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja, a 14.4. pontban írta megfelelő alkalmazására.
    6. A felmondásra, elállásra vonatkozó részletes tájékoztatót a jelen ÁSZF 2. sz. melléklete tartalmazza. A kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztatót a jelen ÁSZF 3. sz. melléklete tartalmazza.
  13. Záró rendelkezések
    1. A felek mentesülnek a jelen szerződésből fakadó kötelezettségeik nem-, vagy részleges nem-teljesítésével kapcsolatos felelősség alól, ha az a szerződés hatályának beálltát követően felmerülő, előre nem látható elháríthatatlan erő következménye (vis maior). Vis maior különösen, de nem kizárólagosan a háború, természeti katasztrófa, az áramhálózatban történő olyan tartós, 1 napot meghaladó kimaradás, ami szolgáltatás nyújtását ellehetetleníti, a szolgáltató által megbízott tárhelyszolgáltatónál fellépő, 1 napot meghaladó üzemzavar. A felek vis maiornak tekintik azt az esetet is, ha a CoVid 19 járvány vagy más járvány/betegség miatt a szolgáltató munkavállalói, alvállalkozói nem tudnak munkát végezni. A vis maior helyzet bekövetkezéséről és megszűnéséről szerződő felek egymást haladéktalanul értesítik, és a megszűnést követően mindent megtesznek a szerződésszerű teljesítés érdekében. Vis maior esetén annak időtartamával a teljesítési határidő automatikusan meghosszabbodik.
    2. A jelen ÁSZF 2025. augusztus …… napjától lép hatályba, és visszavonásáig vagy módosításáig marad hatályban.
    3. A szolgáltató Magyarországon bejegyzett jogi személy, és mint ilyen korlátozás nélkül szerezhet jogokat és kötelezettségeket, szerződéskötési képességében semmilyen módon korlátozva nincs, harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el saját ügyei vonatkozásában.
    4. A megrendelő szavatolja, hogy jogokat és kötelezettségeket korlátozás nélkül szerezhet, szerződéskötési képessége semmilyen módon nem szenved korlátozást, továbbá, hogy saját ügyei vonatkozásában harmadik személyek jóváhagyásától mentesen járhat el.
    5. A megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a jelen szerződési feltételek a Ptk. szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, azaz olyan szerződési feltételek, amelyet a szolgáltató több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
    6. A jelen ÁSZF magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejövő megbízási szerződés írásbeli szerződésnek minősül. A megrendelő által elvégzett regisztráció, valamint szolgáltatásra irányuló megrendelések, valamint az ahhoz tartozó számlák a szolgáltató által visszaolvasható módon tárolásra kerülnek.
    7. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, hatálytalannak, jogellenesnek vagy végrehajthatatlannak minősül, az nem befolyásolja a fennmaradó rendelkezések érvényességét, hatályosságát, jogszerűségét és végrehajthatóságát.
    8. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Ptk. és a magyar jog rendelkezései az irányadók.

1. sz. melléklet

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta fogyasztónak minősülő megrendelők részére

Címzett: ……………………………………………………………….[ide a szolgáltató nevét nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve: ……………………………………………………………

Fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

2. sz. melléklet

Tájékoztatás elállási/felmondási jogról fogyasztónak minősülő megrendelők esetén

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondás jogát áru adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) az árunak,

ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,

ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél az alábbi címre: hauz@hauz.hu

Ebből a célból felhasználhatja az 1. sz. mellékletben rögzített elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

3. sz. melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról szóló tájékoztató fogyasztó megrendelők részére

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a szolgáltatás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

Compare listings

Compare